Szkoła Podstawowa

w Rakowie-Boginiach

MENU

Wycieczka do Warszawy

Większości uczniów naszej szkoły podoba się już sama atmosfera jazdy autobusem. Zarówno młodsi, jak i starsi udowodnili, że nie próżnowali na lekcjach muzyki. Odśpiewano całoroczny repertuar po polsku i część piosenek poznanych na zajęciach języka angielskiego.

Na początku byliśmy w kinie, w galerii Arkadia na filmie stworzonym w technologii 3D pt.,,Kopciuszek. Inna historia." Następnie udaliśmy się na posiłek.

Potem przejechaliśmy do Muzeum Wojska Polskiego na lekcję muzealną dotyczącą ,,Rycerstwa". Poznaliśmy części zbroi oraz rodzaje broni, jakie nosili rycerze w różnych czasach. Pan prowadzący lekcję szczegółowo nam przedstawił do czego służyła każda część zbroi rycerza i konia. Jeśli któraś z części służyła do ozdoby, również tego nie pominął. Rycerz musiał być ,,modny". Spośród zaprezentowanego oręża mieliśmy wybrać te eksponaty, które swój początek mają w gospodarstwie rolnym. Poradziliśmy sobie z tym bardzo dobrze. Potem zwiedziliśmy inne sale. Z mundurami, obrazami, miniaturowymi polami bitew itd. Uczniom naszej szkoły szczegolnie podobały się samoloty stojące z boku muzeum.

Nie należy też zapominać o tym, że tuż przed EURO 2012 szczególnym zainteresowaniem uczniów cieszył się Stadion Narodowy widziany z zewnątrz, ale dokładnie i ,,na żywo" oraz wielka piłka na rondzie de Gaulle'a.

Po tych emocjach poszliśmy na spacer po Starówce Warszawskiej. Zobaczyliśmy Zamek Królewski (z zewnątrz), Kolumnę Zygmunta III Wazy, zwiedziliśmy Bazylikę Archidiecezjalną Świętego Jana Chrzciciela, zatrzymaliśmy się też przy Syrence na Rynku Starego Miasta, tu poszliśmy kupić pamiątki ze stolicy, potem przeszliśmy do Barbakanu, szliśmy ulicą Podwale obok pomnika Małego Powstańca oraz obok Pomnika Jana Kilińskiego.

Następnie wybraliśmy sie na jeszcze dłuższy spacer. Po ZOO. Zobaczyliśmy mnóstwo zwierząt, które naturalnie nie występują w Polsce. Nazwy niektórych gatunków usłyszeliśmy po raz pierwszy w życiu. Z większością z nich nie chcielibyśmy się spotkach oko w oko bez szyby ochronnej. Dzięki specjalnym zabezpieczeniom mogliśmy je jednak podziwiać, nie przeszkadzając im i nie zagrażając sobie. Fascynujący i bardzo pouczajacy spacer.

Dzień Dziecka 2011/2012

Tegoroczny Dzień Dziecka świętowaliśmy na sali gimnastycznej naszej szkoły. Nie obyło się bez atrakcyjnych zajęć. Szczególną popularnością cieszyły się: przeciąganie liny, bieg w workach, tor przeszkód, rzut piłeczką do paszczy lwa, jedzenie jabłka zaczepionego na nitce oraz taniec z balonami.

Rodzice przygotowali słodki poczęstunek

Dzień Mamy i Taty 2011/2012

Wszystkiego Najleprzego Wszystkim Mamom i Tatom.

Uczniowie podziękowali wierszem, śpiewem i tańcem swoim rodzicom za ich trud.

Powitanie Wiosny, konkurs ,,Mam Talent" oraz konkurs recytatorski poezji ks. Jana Twardowskiego

Dzień 21 marca był dla wszystkich dniem pełnym wrażeń. Na początku powitaliśmy wiosnę. Uczciliśmy jej nadejście krótkim referatem na temat wiosny i zwyczająw z nią związanych, wierszem, śpiewem oraz tańcem. Wszyscy byliśmy ubrani na kolorowo. Najmłodsi uczniowie zdali na szóstkę egzamin z zagadek ziązanych z wiosną. Tak uroczyście i szczerze wzywana wiosna przyszła do nas, do Szkoły w Rakowie - Boginiach.

Następnie po raz drugi odbył sie w naszej szkole konkurs ,,Mam Talent". Miło nam było oglądać utalentowanych uczniów. Zwyciężył dziewczęcy duet taneczny z klasy szóstej. Dużo głosów zdobyła też uczennica klasy 4, która w mistrzowski sposób wykonała piosenkę pt. ,,My Cyganie.." Zauważeni zostali również najmłodsi - dzieci z grupy przedszkolnej. Zaprezentowali oni dwa skoczne pląsy, które bardzo podobały się uczniom naszej szkoły. Gratulacje należą się wszystkim uczestnikom konkursu. Byli świetni.

Potem rozpoczął się konkurs recytatorski poezji księdza Jana Twardowskiego. Uczniowie ukazali nam swoją wrażliwość, udowodnili nam, ze potrafią pochylić się nad twórczością religijną i z wielka siła mówić o tym co ponadczasowe - o wierze, miłości, nadziei. Jakże silnie brzmiały te słowa, jednocześnie mocne i proste, które padały z ust uczniów. Brawo.

Tego dnia sporym zainteresowaniem cieszyła się lekcja rysowania oraz lekcja układu tanecznego. Jak zwykle z chęcią też zatańczyliśmy z balonami

Ferie w szkole

JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE

Wycieczka do Łomży

3 października udaliśmy się na wycieczkę do Łomży. Na początku uczestniczyliśmy w lekcji teatralnej w Teatrze Lalki i Aktora w Łomży. Następnie obejrzeliśmy spektakl pt. ,,Pinokio". Po przedstawieniu udaliśmy się do Muzeum Północno - Mazowieckiego w Łomży i tam oglądaliśmy wystawę zatytułowaną ,,Barbarzyńcy" oraz wystawę fotografii. Na zakończenie udaliśmy się na posiłek do McDonald's.

Święto pieczonego ziemniaka

21 września obchodziliśmy w naszej szkole Święto Pieczonego Ziemniaka. Młodsze klasy ,,wykupiły" swoje ziemniaki układając puzzle, starsze śpiewając piosenki. Czas upłynął w bardzo miłej atmosferze. Jedliśmy pieczone ziemniaczki i kiełbaski oraz rozegraliśmy mecze piłki nożnej oraz siatkowej. Pogoda była bardzo dobra.

Kilka zdjęć zamieszczono w galerii.

Witamy po wakacjach

Wakacje wielu z nas spędziło chodząc na basen, wielu doskonaliło umiejętność jazdy na deskorolce. Niektórzy uczniowie byli w górach, inni nad jeziorem. Mamy wiele miłych wspomnień.

Dzień Matki

26 maja uczniowie klas 0 - III wystąpili przed publicznością, wśród której byli rodzice młodych artystów. Pieśnią, tańcem i wierszem dzieci podziękowały swoim rodzicom za ich trud oraz powiedziały im jak ważnymi osobami dla dziecka są mama i tata.

Wycieczka

19 maja odbyła się wycieczka do Białegostoku. Uczniowie obejrzeli film pt.,,Gnomeo i Julia" w kinie Helios położonym w Galerii Alfa. Z kina uczniowie przeszli do Muzeum Wojska, po drodze mijajac Pałac Branickich. W Muzeum Wojska uczniowie obejrzeli min. wystawę poświęcona Sybirakom. Następnie pojechali do Wioski Indiańskiej w Jurowcach. Tam oddali sie proponowanym przez ,,Indian" zabawom oraz posilili przy ognisku

220 Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Dnia 29 kwietnia w naszej szkole odbył się apel z okazji 220 Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy przygotowali tą uroczystośc

Zbiórka żywności

W dniach od 18 do 20 kwietnia w naszej szkole odbyła sie zbiórka żywności. Celem zbiórki było udzielenie wsparcia osobom ubogim. Dziękujemy za dary płynące z dobroci serca.

Apel poświęcony pamięci ofiar Katynia i Smoleńska

Dnia 12 kwietnia w naszej szkole odbył się apel. Prelekcję na temat zbrodni katyńskiej wygłosił nauczyciel historii. Następnie Pan Dyrektor przypomniał o katastrofie smoleńskiej. Chwilą ciszy upamietniliśmy pamieć zmarłych Polaków.

Szukamy Talentów

Dzień 21 marca rozpoczęliśmy krótkim apelem, którego celem było przywitanie wiosny oraz prezentacją wykonaną przez uczniów naszej szkoły. Potem odbył się konkurs ,,Mam Talent" oraz etap szkolny konkursu recytatorskiego. Uczniowie naszej szkoły prezentowali publicznie swoje talenty: taniec, śpiew, własne wiersze i opowiadania, fotografie oraz rysunki. Swoje umiejętności recytatorskie przedstawili zarówno przedszkolacy jak i uczniowie młodszych i starszych klas naszej szkoły. Pierwszy dzień wiosny upłynał nam w miłej, pełnej życzliwości i serdeczności atmosferze.

Cytaty

Cierpliwość jest towarzyszem mądrości.
św. Augustyn

,,Lepiej uczyć się rzeczy pożytecznych niż podziwianych''.

,,Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał się ze starym przyjacielem."